SEO, alebo po našom, optimalizácia pre vyhľadávače, zohráva vo svete webstránok a e-shopov významnú úlohu. Umožní vám zviditeľniť sa vo výsledkoch vyhľadávania Google a získať tisícky návštevníkov bez toho, aby ste museli platiť za každý jeden klik. V čom spočíva nastavenie SEO pre online projekt a aké sú jeho hlavné benefity?
Či sa vám to páči alebo nie, takmer všetci vaši potenciálni zákazníci využívajú na vyhľadávanie produktov či služieb Google. Povedzme, že niekto sa rozhodne kúpiť novú vŕtačku.
Do Googlu tak napíše kľúčové slovo „kvalitné vŕtačky“ a klikne na niektorý z prvých e-shopov, ktorý sa mu zobrazí. Ak mu vyhovuje model a cena, nakúpi. Takto jednoducho prebieha nakupovanie v online svete. Avšak na to, aby ľudia zavítali na vašu stránku, musí sa im zobraziť vo vyhľadávaní Google. A to nemusí byť vždy také jednoduché.
Google a kľúčové slová
Na internete pôsobí veľa webov, ktoré ponúkajú podobné produkty alebo služby ako vy. Google tak musel nájsť spôsob, ako konkurenčné stránky vo vyhľadávaní zaradiť za sebou. Používa na to špeciálne algoritmy, ktoré vyhodnocujú množstvo vstupných údajov. Tieto údaje sa nazývajú SEO faktory, delia sa na takzvané off-page SEO a on-page SEO.
– Medzi off-page SEO faktory patria najmä odkazy z iných relevantných webov. Napríklad, ak predávate vŕtačky, necháte si v renomovanom online magazíne o náradí publikovať PR článok s odkazom na váš web. Google to vyhodnotí tak, že vaše produkty sú zrejme kvalitné, keďže o nich píšu takéto renomované portály. Na základe toho vás vo výsledkoch vyhľadávania posunie na vyššie pozície.
– Medzi on-page SEO faktory patria veci, ktoré si Google algoritmus všíma priamo na vašom webe. Sú to najmä kľúčové slová, ktoré sa objavujú v rámci textov. Do úvahy sa však taktiež berú časy načítania webu, bounce rate, počet návštev stránky a množstvo ďalších údajov.
Google všetky tieto faktory vyhodnotí a weby, ktoré ich majú najlepšie, posúva na popredné miesta vo vyhľadávaní. A naopak, weby, ktoré z hľadiska SEO neexcelujú, sa dostávajú na 2, 3 či štvrtú stránku vyhľadávania, kam zavíta len máloktorý používateľ internetu. Vy tak úplne zbytočne prichádzate o množstvo potenciálnych zákazníkov.
Ako nastaviť SEO?
Teraz už viete, aký význam má SEO pre váš online projekt. Otázka však znie – ako ho vylepšiť, aby vás Google indexoval vyššie vo výsledkoch vyhľadávania?
Ak chcete vylepšiť SEO pre online projekt, musíte poznať najdôležitejšie off-page a on-page SEO faktory a podľa nich vykonať správnu optimalizáciu. Pri optimalizovaní webu sa obvykle začína úpravami v rámci grafického spracovania, podstatnú úlohu následne zohráva analýza kľúčových slov a ich zakomponovanie do jednotlivých textov. Kód webu a veľkosť obrázkov sa musí upraviť tak, aby bolo načítanie stránok čo najrýchlejšie.
Tiež je potrebné vykonať úpravy v UX, aby sa znížil počet zákazníkov, ktorí z vášho webu rýchlo odchádzajú.
Reklamné články s odkazom
Bežnou praktikou v rámci posilňovania off-page SEO je publikovanie reklamných článkov s odkazom na váš web na iných relevantných stránkach. Na jednej strane vďaka nim získate návštevníkov, ktorí sa prekliknú z článku na váš web, no zároveň zlepšujete aj SEO svojej stránky. Odkaz z významného webu s veľkou návštevnosťou dokáže významným spôsobom zlepšiť vašu pozíciu vo vyhľadávaní.
Výsledky neprichádzajú zo dňa na deň
SEO pre online projekt nie je záležitosť, ktorá trvá týždeň ani dva. Google algoritmus nie je unáhlený a aby váš web posunul na vyššie priečky, vyžaduje si čas. Ak však podnikáte správne kroky a neustále pracujete na optimalizácii jednotlivých faktorov, v priebehu niekoľkých týždňov už uvidíte prvé výsledky.
Váš web sa začne vo výsledkoch vyhľadávania posúvať čoraz vyššie a vo svojom Google Analytics budete môcť sledovať postupný nárast organickej návštevnosti. Potenciálni zákazníci, ktorí sú pripravení nakúpiť, k vám budú chodiť len tak, bez akejkoľvek platenej reklamy. Investícia do profesionálnej SEO optimalizácie tak rozhodne stojí za to a v budúcnosti z nej budete môcť významne profitovať!